Rob Hartog maakt zich op voor raceweekend Schleiz
We gaan weer racen aankomend weekend. Rob Hartog komt samen met Team SWPN in actie op het spectaculaire semipermanente circuit van de Schleizer Dreieck. Van vrijdag 26 tot en met zondag 28 juli vindt hier alweer het vierde wedstrijdweekend van dit seizoen plaats. Tot op heden is het nog geen gemakkelijk jaar voor de Yamaha-coureur en hij wil hier stappen in de juiste richting maken.
Inmiddels heeft het IDM Superbike kampioenschap een maand rust gehad en zal het seizoen weer hervat worden op het altijd enerverende circuit van Schleiz. Dat het seizoen op dit moment nog niet geheel naar wens verloopt moge duidelijk zijn. Daarom is de afgelopen periode bij Rob ook hard gebruikt om zowel fysiek als mentaal op krachten te komen. De SWPN-coureur voelt zich goed en kijkt uit naar het komende raceweekend in Duitsland.
De helft van het seizoen wordt op het circuit van Schleiz doormidden gereden. Een spectaculair evenement waar altijd vele liefhebbers en fans langs het circuit staan. De Schleizer Dreieck is een snel circuit tussen de landerijen door met vele blinde bochten en mooie hoogte verschillen. Het is een semipermanent circuit en dat wil zeggen; Een deel van het circuit is normaalgesproken openbare weg en het andere deel is normaal afgesloten. De rijder uit Enkhuizen gaat proberen om vanaf het eerste moment de juiste richting op te werken en het weekend af te sluiten met twee positieve resultaten.
Rob Hartog: “Ik kijk er naar uit om weer te gaan racen op het uitdagende en gave circuit van Schleiz. We hebben de nodige weken zomerstop gehad wat in lichamelijke zin goed is geweest, ik voel me sterker dan tijdens het vorige raceweekend dus dat geeft hoop!”
Tijdschema IDM Schleiz:
Vrijdag
09:50 – 10:20 – vrije training 1
14:00 – 14:30 – Vrije training 2
16:30 – 17:00 – Superbike Superpole Pre Practice
Zaterdag
9:20 – 09:50 – Vrije training 3
13:35 – 13:50 – Kwalificatie 1
14:05 – 14:20 – Kwalificatie 2
Zondag
08:00 – 08:10 – Warm-Up
10:50 – Race 1
14:40 – Race 2
Teleurstellend weekend voor Rob Hartog tijdens IDM Superbike Most
Inmiddels is het derde raceweekend voor het IDM Superbike verstreken. In het weekend van vrijdag 21 tot en met zondag 23 juni werd er geracet op het Tsjechische circuit van Autodrom Most. Voor Rob Hartog was het geen gemakkelijk weekend samen met Team SWPN. De gewenste progressie bleef uit en de Yamaha-coureur worstelde gedurende het weekend. Ook tijdens de wedstrijden is het geluk niet aan Rob zijn zijde. In de eerste race komt hij ten val en tijdens de race twee kent hij een defect aan zijn pak, waardoor hij de finish niet zal halen.
Op vrijdag stonden er twee vrije trainingen op het programma en de zogeheten Superpole Pre Practice. Tijdens de trainingen wist Hartog een solide basis neer te zetten op de Yamaha YZF-R1M en maakte vele ronden om het gevoel met de machine te verbeteren. Met vertrouwen ging de 32-jarige coureur de Superpole Pre Practice tegemoet, waarin hij zich op een zeventiende tijd wist te plaatsten. Hierdoor kwam hij net iets te kort om zich rechtstreeks te plaatsen voor Superpole 2 op zaterdag.
Op zaterdagochtend zagen we de laatste en tevens derde vrije training. Hierin was het weer niet optimaal, waarbij het licht begon te druppelen en de tijden niet konden worden verbeterd. In de middag was het tijd voor Superpole twee. Dit bleek een lastige sessie voor Hartog, waarin hij zich niet voldoende kon verbeteren ten opzichte van de vrije trainingen. Hij moest de wedstrijden op zondag dan ook aanvangen vanaf een 22e startplaats.
De eerste wedstrijd op het Autodrom in Most was niet waarop Rob had gehoopt. De Yamaha-coureur had een goede start vanaf een matige kwalificatiepositie en had aansluiting bij de posities strijdend om de punten. Echter gaat het in de beginfase van de wedstrijd al mis. Bij het aan remmen van de eerste bocht gaat de rijder uit Enkhuizen onderuit. Hij remde iets te laat voor de eerste bocht, waardoor hij de voorkant van zijn Yamaha verloor. Deze wedstrijd kwam hij dan ook niet aan de finish met een nul score tot gevolg.
Tijdens de tweede race had de Team SWPN rijder het ook niet gemakkelijk. Na een achttal ronden kreeg hij te maken met een defect aan zijn pak, waardoor hij vroegtijdig de pitstraat moest opzoeken. Hiermee verliet Rob het weekend in Most met twee keer een uitval beurt en dat is uiteraard een behoorlijke domper voor zowel rijder als team. Dit zijn simpelweg niet de resultaten waarvoor Rob aanwezig is, dit is wat hij na afloop van een zeer lastig weekend zei;
Rob Hartog: “Al met al was afgelopen weekend in Most zeer teleurstellend. We hadden gehoopt op beter en meer maar we moeten concluderen dat het tempo nog niet is waar het moet zijn. Ik weet dat er veel meer inzit en het is ontzettend jammer dat het er nog niet uitkomt. Ik had gehoopt een stuk sneller te zijn maar ten opzichte van de laatste wedstrijd hebben we wel stappen gemaakt maar nogmaals niet op het gewenste niveau. Om het weekend dan te eindigen met tweemaal een nul score is flink balen. We gaan voor betere resultaten, want dit zijn niet de uitslagen waarvoor wij hier zijn. We gaan ons uiterste best doen om daar tijdens de volgende wedstrijd verandering in te brengen.”
Nu is er een pauze van vijf weken. Deze tijd zal Hartog gebruiken om te trainen en het juiste gevoel weer te krijgen voor de volgende wedstrijd. De opkomende race vindt plaats op het semi-permanente circuit van de Schleizer Dreieck. Dit gebeurt in het weekend van vrijdag 26 tot en met zondag 28 juli.
Derde raceweekend op het punt van beginnen voor Rob Hartog
Aankomend weekend zal Rob Hartog samen met team SWPN beginnen aan het derde raceweekend van het IDM Superbike kampioenschap. Van vrijdag 21 tot en met zondag 23 juli vindt op het Tsjechische circuit van Autodrom Most het volgende wedstrijdweekend plaats. Naar een veelbewogen start van het seizoen is Hartog gemotiveerd hier een keerzijde te maken.
Het is inmiddels drie weken geleden sinds de laatste wedstrijd op het circuit van Oschersleben. Een moeilijk weekend voor Hartog waarin zijn blessure hem parten speelden en daardoor zijn krachten niet optimaal kon benutten op de Yamaha YZF-R1M. Al met al een lastig begin van het IDM-seizoen en zeker niet waar de rijder uit Enkhuizen voor had getekend. Maar in de tussentijd heeft de SPWN-coureur zeker niet stilgezeten. Zo heeft hij onder meer meegedaan aan de Alpe d’HuZes, een sportief evenement waarbij geld bijeen wordt verzameld voor de strijd tegen kanker.
Op deze wijze heeft Hartog veel getraind en goede voorbereidingen kunnen treffen voor het raceweekend in Tsjechië. Het Autodrom in Most is een snel circuit met vele bochtencombinatie met een totaal van 21 bochten. In 2022 wist de Yamaha-rijder een zevende en elfde plaatst te scoren. Ook heeft de 32-jarige coureur hier in het voorjaar nog kunnen testen samen met team SWPN. Een test waarbij de nodige informatie is verzameld en een basis is gelegd. Voor Hartog geeft dit vertrouwen en voelt zich beter ten opzichte van de laatste wedstrijd. Dit is wat hij te zeggen heeft na aanloop van het nieuwe raceweekend in Most.
Rob Hartog: “Ik kijk uit naar het aankomende raceweekend in Most. In het voorjaar hebben we hier getest, dus dat is een voordeel. We zijn weer een aantal weken verder en dus is mijn schouder ook in betere conditie dan het voorgaande raceweekend in Oschersleben. We gaan ons best doen om de oude vorm weer te hervinden!”
Tijdschema IDM Most:
Vrijdag
09:35 – 10:05 – Vrije training 1
13:00 – 13:30 – Vrije training 2
15:40 – 16:10 – Superbike Superpole Pre Practice
Zaterdag
09:50 – 10:20 – Vrije training 3
13:05 – 13:20 – Superpole 1
13:30 – 13:45 – Superpole 2
Zondag
09:00 – 09:10 – Warm-Up
11:35 – Race 1
15:40 – Race 2
Rob Hartog kent een zwaar weekend tijdens IDM Oschersleben
Het tweede raceweekend van het Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft is achter de rug voor Rob Hartog en Team SWPN. Ditmaal was het de beurt aan de Motorsport Arena in Oschersleben. Na de valpartij tijdens de vorige wedstrijd werd het een zwaar weekend worden voor Hartog. Hij finisht de wedstrijden in Oschersleben op een achttiende en twintigste plaats.
Voorafgaand aan het raceweekend in Oschersleben was het al duidelijk dat het geen gemakkelijk weekend zou worden voor Hartog. Na enkele weken rust vanwege de val op de Sachsenring en het daardoor missen van essentiële trainingstijd was het allesbehalve een optimale voorbereiding. Desalniettemin voelde de 32-jarige coureur zich goed genoeg om aan de start van het tweede raceweekend van het seizoen te verschijnen.
Hoewel de weersberichten voorafgaand aan het weekend behoorlijk wisselvallig waren, bleek het omgekeerde. Tijdens de vrije trainingen was het geheel droog waarbij Rob de nodige meters kon maken op zijn Yamaha YZF-R1M machine. Ook op vrijdagnamiddag tijdens de Superpole Pre Practice was het een kwestie van gevoel opbouwen en het vertrouwen weer vinden. In deze sessie werd hij als twintigste afgevlagd met een plek in Superpole 1 als gevolg.
Op zaterdagochtend zagen we de laatste derde vrije training, waarbij we de SPWN-rijder terugzien op een 22e plek algemeen. Vervolgens was het in de middag tijd voor de Superpole sessie. Het bleek een moeizame kwalificatietraining voor de Yamaha-coureur, waarbij de ultieme ronde uitbleef. Hartog moest genoegen nemen een 24e plaats voor de te verrijden races later in het weekend.
Tijdens de racedag op zondag was het droog maar zwaarbewolkt. In de ochtenduren ging de eerste wedstrijd van start waarbij het licht miezerde. Dit zette niet door en bleef verder droog. Rob kende een goede start en wist zijn positie te behouden, hij mengde zich in een groep met rijders waarin er meerdere malen van positie werd gewisseld. Uiteindelijk komt hij als achttiende over de finishlijn.
De tweede race op zondagmiddag leek een kopie van de eerste wedstrijd. Rob vocht in dezelfde groep met rijders als in race een, echter niet in de groep vechtend voor de punten en de plekken waar hij had gehoopt te willen rijden. Desalniettemin weet Hartog het beste ervan te maken en weet het weekend uit te rijden na zijn blessure. De coureur uit Noord-Holland weet na achttien ronden als twintigste over de streep te komen.
Rob Hartog: “We wisten vooraf al dat het niet makkelijk zou worden in Oschersleben. Het stemde positief dat we het weekend hebben kunnen uitrijden maar dat ging niet zonder hinder. Ik moest mijn positie op de motor aanpassen om er goed mee te kunnen rijden. Dan merk je toch dat je niet volledig fit bent en het niet geheel gaat zoals je wilt. Het complete weekend kwam ik iets te kort en vallen de resultaten tegen. Dit zijn simpelweg niet de uitslagen waarvoor we hier zijn. Maar goed we kijken vooruit naar de wedstrijd in Most over drie weken. In de tussentijd kan ik de schouder rust gunnen en staan we daar fitter aan de start.”
Nu is er drie weken rust tot aan de eerstvolgende wedstrijd. Die tijd zal Hartog gebruiken om volledig op kracht te komen en fit te worden. De derde wedstrijd van het seizoen vindt plaats in Tsjechië op het circuit van Autodrom Most in het weekend van 21 tot en met 23 juni.
Rob Hartog positief gestemd voorafgaand aan IDM Oschersleben
Rob Hartog gaat komend weekend van start tijdens het IDM in Oschersleben. De Superbike-coureur van Team SWPN kwam op de Sachsenring vervelend ten val en hield hier diverse blessures aan over. Na enkele weken rust en voorbereidingen is Hartog positief en blikt vooruit op het raceweekend dat van vrijdag 31 mei tot en met 2 juni plaatsvindt.
De tweede ronde van het Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft (IDM) vindt plaats op Motorsport Arena Oschersleben. Het is een hectische periode geweest waarin Hartog niet de optimale voorbereiding heeft kunnen treffen. Dit nadat hij tijdens de openingsronde op de Sachsenring ten val kwam. Hij hield hier een aantal blessure aan over, waaronder aan zijn schouderkapsel en een scheur in het labrum, de kraakbeenrand rondom de kom van de schouder. Noodgedwongen moest de 32-jarige coureur een periode van rust inlassen maar heeft desondanks toch kunnen trainen onder andere op de wielrenfiets. Iets dat beter ging dan dat hij zelf had verwacht.
Het doel voor aankomend evenement is helder voor Hartog. In Oschersleben wil hij het weekend zonder fysieke problemen kunnen beginnen en zondag de twee wedstrijden kunnen afsluiten. Oftewel het weekend uitrijden. Op dit moment is het afwachten hoe het gaat uitpakken op de Yamaha YZF-R1M machine van Team SWPN en in welke mate de blessure zich zal houden. De coureur uit Enkhuizen is in ieder geval vastberaden en zal er alles aan doen om in Oschersleben de gewenste progressie te kunnen maken.
Rob Hartog: “Aankomend weekend is het IDM op het circuit van Oschersleben. We gaan het hier weer proberen naar de domper op de Sachsenring. Een kleine twee weken na de valpartij heb ik weer voor het eerst kunnen trainen op de wielrenfiets. Ik maakte snel progressie en dat stemde mij positief. Naar verder onderzoek is wel gebleken dat het labrum gescheurd is en ik een beschadiging aan de kop van mijn bovenarm heb. In hoeverre dit mij dit beperkt op de racemotor moeten we gedurende het weekend achter komen. Zolang ik mijn schouder niet in extreme posities breng, kan ik deze goed belasten. Ik hoop natuurlijk dat dit goed gaat en dat we het weekend zonder fysieke problemen kunnen starten en uitrijden. Oschersleben is in ieder geval een circuit dat de Yamaha goed ligt en we hadden hier in 2022 ook een goed weekend.”
Tijdschema IDM Oschersleben:
Vrijdag
09:45 – 10:15 – Vrije training 1
13:15 – 13:45 – Vrije training 2
15:55 – 16:25 – Superbike Superpole Prep
Zaterdag
09:35 – 10:05 – Vrije training 3
13:25 – 13:40 – Superpole 1
13:50 – 14:05 – Superpole 2
Zondag
08:30 – 08:40 – Warm-Up
10:55 – Race 1
15:20 – Race 2
Stevige valpartij zorgt voor vroegtijdig eind IDM Sachsenring voor Rob Hartog
Het moest een weekend worden met een stijgende lijn en mooie progressie voor Rob Hartog. Want op 3 tot en met 5 mei stond hier namelijk de eerste ronde van het IDM Superbike kampioenschap op het programma. Deze vond plaats op het Sachsenring Circuit wat tevens een nieuw circuit voor Hartog betekende. Helaas kwam de SWPN / Zorgeloos Kind coureur in de derde vrije training flink ten val, waarbij hij een schouderblessure heeft opgelopen. Dit betekende ook geen wedstrijden op zondag en teleurstelling tot gevolg.
Op de Sachsenring werd afgelopen weekend de eerste ronde van het 2024 IDM-seizoen verreden. Vrijdag stond in het teken van meters maken en het technische circuit leren kennen. Tijdens vrije training drie op zaterdagochtend voelde Hartog zich sterk op de Yamaha YZF-R1M en verbeterde zijn rondetijden aanzienlijk. Echter ging het in deze sessie ook mis, net in de ronde wanneer de rijder uit Enkhuizen op weg was naar een flinke tijdsverbetering. Hij kwam in de beruchte ‘waterval’ bocht met een flinke highsider ten val.
Hartog werd na zijn valpartij overgebracht naar het naastgelegen medical centre. Hier werd de bij de crash uit de kom geschoten schouder teruggezet. Toch besloten de artsen dat de Yamaha-coureur overgebracht moest worden naar het ziekenhuis in het nabijgelegen Chemitz voor verdere medische checks aan zijn schouder. Uit het onderzoek bleek dat er sprake was van ‘lichte’ schade aan het schouderkapsel en dat hij een nacht ter observatie in het ziekenhuis moest verblijven.
Dit betekende automatisch ook dat er een vroegtijdig einde kwam aan IDM-openingsweekend voor de Nederlander die na een moeizame eerste dag veelbelovend begon aan de tweede dag. Net op het moment dat het vertrouwen weer als puzzelstukjes in elkaar vielen.
Rob Hartog: “Dit is flink balen, we waren na een moeizame eerste dag vanochtend meteen al anderhalve seconde sneller. We waren in de ronde waar ik ten val kwam op weg naar een tijd die goed zou zijn geweest voor de op dat moment vijfde plaats op de tijdlijst. Gelukkig lijkt de schouderblessure mee te vallen en is er geen sprake van grote schade, maar het is wel zuur dat het eerste IDM-weekend van het seizoen op deze manier vroegtijdig moet eindigen. Dank aan het team voor hun harde werk.”
De komende twee weken zal hij zijn schouder door het dragen van een mitella volledige rust moeten geven om te kijken hoe het kapsel zich herstelt van deze valpartij. Daarbij zal hij thuis nog verder onderzoek middels een MRI-scan. Of Hartog op tijd fit zal zijn voor de tweede ronde in Oschersleben is op dit moment niet te zeggen, daar hoopt hij op termijn meer duidelijkheid over te kunnen geven.
Rob Hartog stoomt zich klaar voor de start van het IDM-seizoen op de Sachsenring
Rob Hartog maakt zich samen met team SWPN op voor de start van het nieuwe IDM Superbike seizoen 2024. Dit weekend zal de Yamaha-coureur voor het eerst dit seizoen aan de startlijn verschijnen voor het eerste raceweekend van het Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft (IDM). Dit zal gebeuren van vrijdag 3 tot en met zondag 5 mei op het spectaculaire Sachsenring circuit.
De afgelopen periode heeft de rijder uit Enkhuizen niet stilgezeten. Sterker nog, hij heeft juist veel op de Yamaha YZF-R1M gezeten om verschillende testprogramma’s af te werken. Zo heeft Hartog getest op Spaans grondgebied op het circuit van Valencia en Jerez, hier was het zaak om het gevoel met de machine weer te krijgen na een lange winterperiode niet op de motor te hebben gezeten. Maar ook testte Hartog samen met zijn team Stichting Wegrace Promotie Nederland ter voorbereiding op het IDM Superbike seizoen. Een waardevolle test ter voorbereiding op het 2024 IDM Superbike seizoen.
De 32-jarige Hartog is benieuwd hoe zijn kansen zijn tijdens de eerste ronde van 2024. Het deelnemersveld oogt sterkt en na een moeizaam 2023 zal hij gebrand zijn om revanche te nemen in het nieuwe jaar. Ook zijn er enkele veranderingen betreft het kwalificatiesysteem dit seizoen. Vanaf heden zal er op zaterdag worden gereden in twee Superpole-sessies van vijftien minuten. Op de vrijdag van elk evenement zullen de twaalf snelste coureurs zich rechtstreeks plaatsen voor de Superpole 2. Dit gebeurt in de zogeheten ‘Superpole Pre-practice’. Alle andere rijders moeten knokken voor hun startposities in Superpole 1. Vervolgens mogen de drie snelste uit Superpole 1 ook meedoen aan Superpole 2, waardoor zij hun kans behouden op een van de topplaatsen. Hoe dan ook kunnen we ons opmaken voor een enerverend seizoen. De wedstrijden aanstaande zondag en gedurende het complete seizoen zijn live te volgen via de volgende link: idm.de/live
Rob Hartog: “Ik kijk uit naar de seizoensopening op de Sachsenring! We hebben de eerste testen met het team er net op zitten in Spanje en ik merk dat het ritme en vertrouwen steeds meer terugkomt. De Sachsenring is een nieuwe baan voor mij, desondanks ga ik samen met Team SWPN voor een goede opening van het seizoen!”
Tijdschema IDM Sachsenring:
Vrijdag 09:40 – 10:10 – Vrije training 1
13:15 – 13:45 – Vrije training 2
15:50 – 16:20 – Superbike Superpole Prep
Zaterdag
09:35 – 10:05 – Vrije training 3
12:55 – 13:10 – Superpole 1
13:20 – 13:35 – Superpole 2
Zondag
08:50 – 09:00 – Warm-Up
10:35 – Race 1
15:15 – Race 2
Rob Hartog en SWPN zetten samenwerking voort in het IDM Superbike 2024
Rob Hartog is verheugd om zijn plannen voor het aankomend motorsportseizoen wereldkundig te mogen maken. Samen met team SWPN zal hij van start gaan in het Duitse IDM Superbike kampioenschap op een Yamaha YZF-R1M. Dit zal het derde jaar op rij worden in deze combinatie en het duo is klaar om het seizoen af te trappen.
Voor 2024 zal Hartog samen met Team Stichting Wegrace Promotie Nederland zijn derde seizoen ingaan in het IDM Superbike kampioenschap. Hoewel dit seizoen het derde jaargang wordt voelt dat niet zo voor de 31-jarige coureur uit Enkhuizen. Waarbij hij in 2022 een keurige derde plaats in de eindstand van het kampioenschap wist te behalen was het compleet anders in 2023. Hartog zou vorig jaar zowel in het IDM als Endurance wereldkampioenschap rijden. Echter kwam de Yamaha-coureur tijdens de trainingen van de 24-uur van Le Mans ten val met een lelijke blessure tot gevolg. Hierdoor was het seizoen, voordat überhaupt één wedstrijd was verreden grotendeels verloren. Tijdens de thuiswedstrijd in Assen afgelopen augustus maakte de SWPN-coureur zijn rentree. Hier was het een kwestie van meters maken en het gevoel terugkrijgen met de machine. Stap voor stap werd er progressie gemaakt en deze lijn zette Hartog door tijdens de seizoensafsluiter in Hockenheim. Het zelfvertrouwen werd keer op keer beter, echter kwam hier het IDM-seizoen al ten einde en dat betekende maar twee wedstrijdweekenden voor Hartog in het seizoen 2023.
In de winterperiode is er uiteraard niet stil gezeten. Hartog is hard blijven trainen zowel fysiek als mentaal om het nieuwe wegrace seizoen op de best mogelijke manier aan te vliegen. Hij is dan ook gebrand om het nieuwe seizoen van start te gaan samen met Team SWPN op een Yamaha machine ondersteund door Yamaha Motor Europe, branche Benelux.
Rob Hartog: “Ik ben erg blij om ook in 2024 uit te komen in het IDM Superbike. Het was natuurlijk een domper om na het goede eerste seizoen op de Yamaha R1 in 2022 hier afgelopen jaar geen gevolg te hebben kunnen geven door de blessures. Daarom ben ik des te meer dankbaar dat mij nog een kans is gegund door SWPN, Yamaha en mijn persoonlijke partners en sponsoren. Ik ben erop gebrand om een goed seizoen te laten zien en ik kan niet wachten om over een paar weken weer voor het eerst op de Superbike machine te stappen! Voordat het IDM-seizoen definitief van start gaat zal Rob samen met Team SWPN nog meerdere testdagen afwerken om zo goed en sterk mogelijk aan de start van het nieuwe seizoen te verschijnen. Binnenkort zal Rob afreizen richting Spanje om zich daar optimaal te kunnen voorbereiden op het seizoen dat komen gaat.
Voordat het IDM-seizoen definitief van start gaat zal Rob samen met Team SWPN nog meerdere testdagen afwerken om zo goed en sterk mogelijk aan de start van het nieuwe seizoen te verschijnen. Binnenkort zal Rob afreizen richting Spanje om zich daar optimaal te kunnen voorbereiden op het seizoen dat komen gaat.
IDM Kalender 2024:
3 – 5 mei 2024 – Sachsenring
1 – 2 juni 2024 – Oschersleben
21 – 23 juni 2024 – Most (CZ)
26 – 28 juli 2024 – Schleiz
6 – 18 augustus 2024 – Assen
30 augustus – 1 september – 2024 – Nürburgring
20 – 22 september 2024 – Hockenheim